onsdag 18 januari 2012

Mera lingon åt folket!

Olika tider i livet gör att man mår på olika vis. Vi styrs av vår egen hormonella balans, väder och vind, människorna runt oss och div andra ting. Just nu är jag inne i ett "jagärförjävlafetsnällaskjutmig" stim och hade mer än gärna aldrig mer ätit i hela mitt liv. Nu funkar ju inte verkligheten så riktigt kanske... man måste ju tydligen fungera som människa oxå, för det råkar visst vara ett helt samhälle eller kanske till och med en hel värld som kretsar kring dig. Tydligen behövs du lite varstans för att livet runt omkring ska funka.
 
Jag förundras ofta hur självkänslan kan svänga. Ena dagen har man aldrig varit nöjdare och andra dagen har man knappt ork att leva med sig själv. Vad är skillnaden? Att jag bajsade igår men inte idag?  Är det väder och vind? Är det helt enkelt Martins fel...?! ;) Eller är det så enkelt att jag idag är en dag närmare lingonveckan...
 
Lingonveckan är veckan from hell. Inte nog med att man är äcklig, så är man svullen, håret har hoppat åt helveten, du misstas från en 14 åring på systemet och anmäls för förfalskande av identitet då din hy har mer invånare än "finn"land själv. Det enda du önskar är att du kunde gräva ner dig i en grop i trädgården och ploppa upp lagom fräsch och fin till påsk. Jag undrar: Vad har vi älskvärda små varelser gjort för att förtjäna denna vecka av lidande? Åh va sjutton gubbar har manssvinen gjort för att få vara utan plågor? Jag tycker vi borde få något form av tillägg för psykiskt lidande eller liknande. Risktillägg då du är en fara för dig själv... Vart finns jämnlikheten i samhället?
 
Mera lingon åt folket!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar