onsdag 2 maj 2012

Jag mötte en kvinna härom dagen. Jag möter 100-tals människor varje dag i mitt yrke, många av dem passerar utan att lämna spår. Andra etsar sig fast på näthinnan och stannar kvar i ens tankar under lång tid.
Jag mötte en kvinna härom dagen, hon finns kvar i mina tankar fortfarande. Hon berörde mig. Kanske ligger hon kvar i mitt minne i några dagar till, kanske finns hon kvar för evigt. Ibland önskar jag att jag kunde göra mer. Att jag var tillräcklig. De flesta av oss är sällan tillräckliga. Tråkigt. Är det inte jobbet som kräver mer av dig, är det familjen, samhället eller världen. Hur man än vrider och vänder på sig finns det alltid de som kräver mer. Jag är mer än gärna mer. Dock verkar ingen av oss besitta superkrafter, det kan vara bra att tänka på ibland.
Jag mötte en kvinna häromdagen och ibland räcker inte orden till. Känslan går knappast att beskrivas, den måste upplevas, ni som upplevt, ni förstår. Det är med värme jag minns.

Jag är lycklig, man blir lycklig av sol, man blir lycklig av värme, man blir lycklig av vänner och av kärlek! Jag blir lycklig av tanken att det är 8 veckor kvar till semestern, 9 veckor kvar till 2 veckor i Turkland, sol och värme här och nu. Kan det bli bättre?! PensionärJenny kommer igång när solens strålar värmer. Idag har vi/jag odlat morötter, persilja, sallad, rädisor och jordgubbar, pysslat och mysslat... Jag är lycklig! Man kan inte annat bli då vädergudarna visar sig från sin bästa sida, sen är jag ju ledig till lördag em oxå, det gör ju inte livet mer ledsamt direkt. Man får ta vara på dagarna, man vet aldrig hur länge dagarna är dina att leva på. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar