söndag 19 februari 2012

Veckans värsta dag!

Det finns ingen dag i veckan som har sådan depressiv inverkar som söndagen. Varje söndag känner man sig mer död än levande, trots att man ibland även är ledig måndag. Men just söndag... vilodagen, mer skitdagen skulle jag vilja påstå. Vad ska man göra? Vad ska man hitta på? Vad ska man ta sig till? Kreativiteten har hoppat åt helvete. Tackar vet jag onsdagsmotivationen.

Jag sitter här, tråkig och grå. Blickar ut genom fönstret å känner mig ännu mera dassig. Slaskt, is, lera, grått och äckligt, fukigt, kallt... Jag längtar så efter sol och värme att jag snart dör. Går jag förbi spegeln blir jag ännu mer deprimerad, är ju fan mer transparant än någonsin. Det är hemskt tråkigt när omgivningen misstänker att man rymt från bårhuset.

Vad sjutton ska man hitte på idag? Var ute med hunden en sväng och halkade runt, värre än bambi på hal is. Tacksam var jag när jag klev innanför dörren med båda höfterna i behåll. Ska nog släppa ut barnen med skridskor på, för deras egen säkerhets skull. Har jag sagt det att jag längtar ihjäl mig efter VÄRME!?!?!   

Trevlig söndag på er, jag tror jag går och lägger mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar