tisdag 12 februari 2013

Det är nu förändringen måste ske!

Äntligen har fler sagt sitt. Äntligen kanske någon är tvungen att agera. Äntligen kanske någon förstår att den verklighet vi lever och arbetar i inte längre kan vara som den idag är. Jag hoppas innerligt att det äntligen finns någon som förstår att vården och dess medarbetare MÅSTE prioriteras och värderas efter vår verkliga kunskap och kompetens. Kanske finns det äntligen någon som inser att vi som arbetar med människors liv måste vara mer värda och få en skälig lön för det faktiska jobb vi utför. Äntligen kanske någon förstår att utan oss är ingen någonting!

Det är nu dags, en gång för alla, för alla sjuksköterskor, att ta och kräva respekt! Det är dags att kräva den respekt och värdering som vi alltid förtjänat men aldrig fått. Jag hoppas innerligt att beslutsfattarna tar sitt ansvar och ser sin del! Detta är ett övergripande problem som enkelt kunde lösas med relevanta budgetar efter det faktiska behovet av sjukvård som det idag finns i vårt land! Vi ansvarar för patientens vård! Jag bär ansvaret och jag ska då oxå vara värderad efter det som mitt arbete kräver! Jag hoppas äntligen att ni förstår att mitt arbete faktiskt verkar kräva mer än exempelvis min mans, som hanterar hammare och spik. Alla har vi en del i världen, självklart! Men utan hälsa och liv är ingen någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar