fredag 23 november 2012

Säg den som ger sig!

Jag måste bara skrika: HERREJÄVLAR!

Vilken respons! Vad fantastiska alla har varit! Vilket oerhört stort pådrag det blev?! Jag är helt mållös och så oerhört tacksam! Mitt motto i livet är att stå för det jag tycker. Uttrycka det jag tycker, för gör jag inte det, blir jag ingen i denna stora värld. Kan jag inte heller stå för mitt kommer jag aldrig heller kunna göra någon skillnad! Man kan säga vad man vill om sociala medier så som Facebook, men det är fantastiskt att man kan nå ut med sitt budskap till så många, så snabbt!

Det råder ständig positiv respons och jag kan nog ärligt säga att jag inget negativt har hört, dessutom är jag fortfarande vid livet! Något som jag känner att jag måste dementera, just bara för att jag aldrig kan hålla käften är det som skrevs i TTela den 22/11. För er som läst detta vill jag bara säga: Jag blev så jävla arg, besviken och oerhört stött! Hur kan de från högre håll gå ut i media och påstå att allt vi blivit tillsagda att göra och allt snack om att vi måste förbereda oss för ev förändring bara är faktafel och en obefogad oro! Det är ren och skär bullshit! Vi blev tillsagda att lägga om vårt schema just pga dessa ev förändringar och enligt högre makter har vi bara drömt det?! Tycker det är oerhört kränkande och lite att gräva sin egen grav när man påstår att sina undermedarbetare far med osanning, tänk om man någon gång kunde erkänna sitt misstag, ta tillbaka det och stå för det man faktiskt planerat? Nu drömmer jag kanske igen. Å kanske gräver jag min egen grav men skulle jag någon gång bli engagerad höger upp i näringskedjan LOVAR jag att alltid säga sanningen å stå för det faktiska, så det så!

Vi kämpar fortfarande för våra rättigheter, för förbättring! För utan förbättring kommer vi att förgås. Att vara arg gör ingen glad så nu tänker jag förstunden vara oerhört glad för yttrandefriheten och att den faktiska sanningen har gjort sitt och stoppat våra tänkta förändringar, då de högre makterna dragit tillbaka allt! Jag tänker köpa mig en belöning, blicka framåt och ta nya tag inför nya strider!

Tack från hela mitt hjärta, för att ni tagit er tid att lyssna! Utan er hade inget vart möjligt! <3

6 kommentarer:

  1. underbart Jenny....stå på dig, kan vi hjälpas åt blir det ännu bättre. Ha det gott. Stor varm kram

    SvaraRadera
  2. Modiga du! Vad bra att någon gör sig hörd och vågar protestera. You go girl! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Och idag var det en patient som skrev i bohusläningen att "Nälakuten är inget för sjuka människor" Denna patienten håller med dit till 100% och det gör vi andra också !

    SvaraRadera
  4. "Vi står inför nya besparingar med krav på arbete varannan helg. Krav på att alla ska göra treskift, vare sig du klarar av nattarbete eller inte"

    Hoppas ni lyckas behålla era nuvarande schema i er kamp:
    I flera år har medicinkliniken på näl arbetat varannan helg och rotationstjänstgöring. Vi vet med andra ord hur jobbigt det är parallellt med överfyllda korridorer med patienter dygnet runt - som givetvis i sin tur inte mår bra. Hoppas ledningen lyssnar på er, lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har full förståelse å medvetenhet om att alla avdelningar på NÄL samt UA går på knäna! Förslaget som skulle generera sparpengar gällde att vi alla skulle rotera dag som natt utan någon arbetstidsförkortning alls. Att vi då skulle behöva göra över 20 timmar mer / schema period, vilket är fullständigt orimligt för vem som helst! Vi arbetar efter verksamhetsanpassad

      Radera
    2. ...arbetstid vilken betyder att över 60% är obekväm arbetstid å för många av oss är denna procenttalet högre. Vi/jag ska vara glad om jag gör 1-2 dag pass på 2 veckor, resten är obekvämt. Nu verkar de dock som de backat men än är en målet nått. Vi måste ALLA kämpa för en bättre arbetsmiljö! Inte bara vi utan även NI! Kämpa utan att säga vad man tycker och stå för det kommer ingen någon vart i livet! :)

      Radera